zondag 14 juni 2009

Here we go

Lets start this shit, ouwe!

Ik heb een vet script gevonden voor mooie particle effects, ik heb voorbeelden voor Explosies, vuur, en rook. Het mooie van dit script is dat hij het heel efficient houd, en dus dat het nauwelijks processor kracht kost, wat denk ik wel van pas gaat komen met alle shaders uiteindelijk.

Ik zat ook te denken om misschien daar regen ofzo mee te maken, of van die zwevende pollen ofzo in de graveyard, ziet er altijd vet sprookjesachtig uit in bos-achtige omgevingen. Trouwens, iets wat misschien wel handig is, is om IPV 1 huge model, gewoon verschillende models te maken. Beter wel BV 1 struik maken, en mij die 6 keer in te laten laden, dan een scene met 6 struiken, kost weer extra rendertijd. En dan hoef je niet weer 400x alle uvw's aan te passen hehe.

En ik zat ook te filosoferen over gras. Stel! ik laat jou geen gras modeleren, maar ik maak gras zoals ik de leraar heb gemaakt, rechtstreeks in XNA. Waarom? omdat ik dan alle coordinaten van het gras kan beinvloeden. Stel je voor dat ik een grasspriet maak als een driehoek, 2 punten op de grond en 1 in de lucht. dan kan ik dat bovenste puntje heen en weer laten bewegen, Voila, wind! is dat niet een vet idee? :p Tenzij je gras wilt animeren in max. Dan kunnen we wel mooiere dingen voor elkaar krijgen denk ik. En dan zou je ook zeg maar een stuk grasland in éen keer kunnen maken, IPV een paar duizend driehoekjes in xna tekenen. Maarja das weer extra werk. Denk dat we voor complexere bewegingen zoals bomen en doeken enzo niet ontkomen aan animatie.

Maybe is het ook verstandig om de "grond" in een apart model te doen. Weet niet precies hoe het zit, maar als we hoogte in onze scene willen ( giev!) en ik wil een camera die zeg maar op een vaste hoogte van de grond eronder blijft zweven, dan heb ik de grond op een apart model nodig, maar misschien kunnen de huisjes dan wel in dezelfde model, maar dingen als struiken enzo niet, anders gaat hij over de struiken lopen IPV er doorheen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten